وزيرآموزش و پرورش در ديدار نوروزي با كاركنان اداره كل ارزيابي عملكرد و پاسخگويي به شكايات:

ارزيابي عملكرد در آموزش و پرورش بايد برنامه محور باشد

 
 
وزيرآموزش و پرورش با بيان اينكه در برنامه هاي استراتژيك، شاخص هاي ارزيابي بايد محدود و قابل اندازه گيري باشد،گفت: در ارزيابي عملكرد بايد ملاك سنجش، ميزان تحقق برنامه براساس تعداد معين شاخص هاي كمي باشد.
 

به گزارش مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش، عصرامروز فخرالدين دانش آشتياني در ديدار با كاركنان  اداره كل ارزيابي عملكرد و پاسخگويي به شكايات كه در ساختمان شهيد رجايي برگزار شد، اظهاركرد: تقارن سال جديد با ميلاد حضرت فاطمه زهرا «س» در اواخر سال 95 و ولادت باسعادت حضرت علي «ع»  را به فال نيك مي گيريم و اميدواريم در ايام پربركت ما «رجب» شاهد رحمت واسعه الهي در تمام زمينه ها باشيم.

وي با تقدير از زحمات كاركنان اداره كل و با تاكيد بر اهميت ارزيابي عملكرد و پاسخگويي به شكايات، تصريح كرد: مسئوليت آموزش و پرورش در تربيت نسل جوان در مدارس بسيار سنگين است و در اين مسير بايد بتوانيم در ارزيابي عملكرد از بخش هاي مختلف آموزش و پرورش و همچنين پاسخگويي به مردم و مخاطبين با رعايت حقوق شهروندي به توفيقات بيشتري در سال  96 دست پيدا كنيم.

عضوكابينه تدبير و اميد با بيان اين كه گزارش هاي بازرسي نيازمند بازنگري است، تصريح كرد: در بررسي عملكرد اجرايي در استان ها بايد شاخص هاي ارزيابي به گونه اي تعريف و تدوين شود تا همه جنبه ها مورد سنجش قرار گيرد.

وي ادامه داد: در ارزيابي عملكرد از بخش هاي مختلف آموزش و پرورش، شاخص ها براساس برنامه ارائه شده مسئولين تنظيم شود تا بتوانيم ارزيابي اصولي و منطقي از چگونگي ارائه خدمات به مردم داشته باشيم.

دانش آشتياني پاسخگويي به شكايات در آموزش و پرورش بسيار مهم خواند و گفت : بايد در اين زمينه ارزيابي هايي خاص انجام شود تا بتوانيم با اصلاح يا تغيير قوانين و دستورالعمل ها به گونه اي عمل كنيم تا مخاطبان آموزش و پرورش نيازي به ارائه شكايت از وزارت آموزش و پرورش نداشته باشند

گفتني است؛ در ابتداي اين ديدار سيدرحيم ميرشاه ولد مديركل ارزيابي عملكرد و پاسخگويي به شكايات گزارشي از اقدامات اين اداره كل در سال 95 ارائه كرد.

آدرس کوتاه: