حداقل کردن حداکثر

برترین های برنامه روایت پژوهی تجلیل شدند

مراسم تقدير از برترين‌هاي برنامه روايت پژوهي در پژوهشكده تعليم و تربيت برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد، در این نشست که جمعی از پژوهشگران و پیشکسوتان حوزه پژوهش حضور داشتند؛ مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد در سخنانی به ذکر ویژگی های یک معلم پژوهشگر پرداخت و گفت : مطالعه کردن ،  آموزش دادن آموخته های خود به دیگران ،  تحقیق و پژوهش را از ویژگی های یک معلم پژ<هشکر برشمرد
دکتر عباسعلی دانافرافزود : معلم پژوهشگر به چهار روش می تواند پژوهش کند اول پژوهش های کمی یا آکادمیک که همیشه بوده است و نیاز امروز آموزش و پرورش دومین روش یعنی پژوهش های کیفی شامل درس پژوهی، معلم پژوهنده و روایت پژوهی است.
درادامه علیرضا مصباح فر معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی اداره کل روایت پژوهی را نقل یک تجربه که می توان با تجارب سایرین در یک سیر گذر زمانی و تامل و اشتراک گذاری و استخراج مسایل تربیتی و آموزشی دانست و افزود باید پژوهش های  کیفی بیشتر اهمیت پیدا کند و  پژوهشگر باید بتواند با مساله روبرو شده راهکارها را بیابد و از همه مهم تر آن را به اشتراک بگذارد که شیوه های درس پژوهی، معلم پژوهنده و بالاخص روایت پژوهی از اینگونه روش ها هستند که پژوهشگر می تواند در قالب یک روایت یافته‌های خود را که شامل مضامین آموزشی، اخلاقی و تربیتی است را به دیگران انتقال دهد.
سپس دکتر اقبال قاسمی پویا مدرس کشوری حوزه پژوهش به تشریح تاثیر روایت بر آموزش و تربیت پرداخت و گوشه ای از خاطرات خود را در طی 50 سال تحصیل و تدریس بیان نمود.
در ابتدا این مراسم دبیر این همایش  روند اجرای این برنامه را تشریح کرد و گفت : برنامه روایت پژوهی معلمان همزمان با مقام شامخ معلم آغاز و درمجموع 54 اثر دریافت و  12 اثر به عنوان برترین ها انتخاب شد
علی امیرچقماقی ملاک ارزیابی آثار را براساس کوتاه بودن، روان نویسی، تجربه شخص ، عدم مغایرت با نظریه های تربیتی  ذکرکرد
در پایان از برترین های برنامه روایت پژوهی تقدیر شد

آدرس کوتاه: