با حضور معاون تربیت بدنی و سلامت وزیرآموزش وپرورش:

طرح مشارکت اجتماعی دانش آموزان در پیشگیری از آسیب های اجتماعی آغازشد

با حضور معاون تربیت بدنی و سلامت وزیرآموزش وپرورش طرح مشارکت اجتماعی دانش آموزان در پیشگیری از آسیب های اجتماعی آغازشد.

به گزارش  مرکز اطلاع رسانی وروابط عمومی وزارت آموزش وپرورش به نقل از پانا؛ مهرزاد حمیدی پیش از ظهر امروز درمراسم افتتاحیه طرح مشارکت اجتماعی دانش آموزان در پیشگیری از آسیب های اجتماعی که در باشگاه فرهنگیان برگزار شد؛گفت: دانش آموزان آینده سازان این کشور هستند و مشارکت آن ها در یک جریان سازی ملی می تواند تاثیرگذاری زیادی در موفقیت آن طرح داشته باشد. به طور مثال در مورد آسیب های اجتماعی اگر به فکر رفع و حل آن هستیم باید راهکارهای مناسب را در حوزه آموزش و پرورش به کار بگیریم و به جوانان خودمان اعتماد کنیم.

وی افزود: دانش آموزان ما باید احساس مسئولیت کنند تا این بحث آسیب ها به خوبی کنترل و پیشگیری شود.ما در این بخش نیازمند تهیه کتابی برای آموزش پیشگیری از آسیب ها برای دانش آموزان و مشارکت اجتماعی آن ها هستیم.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه آسیب های اجتماعی در مقوله مباحث اجتماعی قرار می گیرد و برای مقابله با آن باید راهکار مناسب آن را یافت گفت: مقوله های اجتماعی وقتی شکل می گیرد باید با قاعده و روش درست به مقابله با آن پرداخت چرا که در این صورت راحت تر حل خواهد شد.

وی ادامه داد: در زمان انقلاب شکوهمند ایران اسلامی و با رهبری داهیانه امام بزگوار و همچنین 8 سال دفاع مقدس با تکیه و اعتماد به همین جوانان توانستیم به کارهای بزرگی دست بزنیم و جلوی تمام دنیا را که می خواستند به ما ضربه بزنند را بگیریم. اگر اکنون هم به همین جوانان اطمینان کنیم و کارها را به آنها بسپاریم و این دغدغه های ما تبدیل به یک دغدغه کلی و حساسیت اجتماعی شود می توانیم کارها را به سرانجام برسانیم.

حمیدی گفت: امروزه آسیب های اجتماعی به عنوان یک جنگ نرم و موضوع سازماندهی شده برون مرزی مطرح است و اگر بخواهیم با سازوکار دولتی به صحنه نبرد با آن بیاییم نتیجه نخواهیم گرفت.ما باید این مسائل را به یک جریان سازی ملی تبدیل کنیم . وقتی ملت پای کار بیاید همه چیز به نفع کشور تمام خواهد شد.

وی افزود: باید تلاش کنیم تا مشارکت اجتماعی دانش آموزان و فرهنگیان را رقم بزنیم و این افراد در مرکز توجه قرار گیرند.اگر این توجهات صورت گیرد و این گونه مسائل به یک گفتمان درون مدرسه ای تبدیل شود می توانیم با استفاده از ظرفیت های لازم به نتیجه مطلوب برسیم.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه رمز پیروزی در این است که دانش آموزان به میدان بیایند و روی موضوع حساسیت لازم ایجاد شود گفت: اگر دانش آموز به عنوان یک وظیفه احساس کند که باید به هم شاگردی خود کمک کند و وارد میدان شود مطمئن باشید این کار را انجام خواهد داد.

وی گفت: برنامه ریزی داوطلبی، جذب نیروها، آموزش و ارتقای نیروها، داشتن یک محتوای غنی و حفظ نفرات موجود مراحل انجام یک کار داوطلبی مدیریت شده است که باید به آن توجه کرد.ما برای اجرای بهتر امور نیازمند برنامه ریزی هستیم و بعد از اینکه برنامه ریزی صورت گرفت باید نفرات مورد نظر جذب و سپس آموزش داده شوند.در این مرحله باید همه چیز مشخص و شناسنامه دار باشد .

حمیدی ادامه داد: در بحث ارتقا و آموزش افراد نیازمند داشتن محتوا و کتاب هستیم که در این زمینه لازم می دانم کتاب آموزش همیاران دانش آموز برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی(تسهیل گران)تهیه شده و در اختیار افراد مورد نظر قرار گیرد. دانش آموزان ما باید بدانند چه چیزی را و برای چه کاری می آموزند.در مرحله آخر هم باید یک جریان برد-برد رقم بزنیم و کاری کنیم که دانش آموزان وارد میدان شوند و احساس اهمیت داشتن، قدرتمند بودن، مهم بودن و قدرشناسی داشته باشند

آدرس کوتاه: